تبلیغات
مطالب اینترنتی - کاهش وزن را با این خوراکی‌های ارزان قیمت تجربه کنید!

کاهش وزن را با این خوراکی‌های ارزان قیمت تجربه کنید!

نویسنده : نویسنده پنجشنبه 2 آذر 1396 05:14 ب.ظ  •   


به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصرایران، اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، کاهش وزن به معنای آن نیست که باید پول زیادی را صرف عضویت در یک باشگاه ورزشی یا خرید مکمل های گران قیمت کنید. یکی از بهترین روش ها برای زیر کنترل نگه داشتن وزن از طریق رژیم غذایی است. با ایجاد تغییر در مواد غذایی مصرفی و چگونگی غذا خوردن می توانید وزن خود را کاهش دهید.

یک رژیم غذایی مخصوص کاهش وزن می تواند با هر بودجه ای سازگار شود. مواد غذایی سالم فوق العاده ای وجود دارند که می توانید با توجه به بودجه خود خریداری کنید. بر همین اساس، مقرون به صرفه بودن به معنای آن نیست که از عطر و طعمی خوب بهره نبرید.

کاهش وزن وظیفه آسانی نیست، اما آشنایی با مواد غذایی که در این مسیر به شما کمک می کنند، ایده خوبی است. در ادامه با برخی از بهترین مواد غذایی مقرون به صرفه برای کمک به کاهش وزن بیشتر آشنا می شویم.

جو دوسر

هنگامی که موضوع کاهش وزن مطرح می شود، یک صبحانه سالم گزینه ای کلیدی است. یکی از بهترین مواد غذایی که می توانید برای این وعده غذایی انتخاب کنید، جو دوسر است.

جو دوسر منبع خوبی برای فیبر محلول است که می تواند احساس سیری را برای مدت زمان طولانی‌تری در شما حفظ کرده و دردهای گرسنگی را تا وعده غذایی بعدی زیر کنترل نگه دارد.

همچنین، مصرف روزانه یک کاسه جو دوسر می تواند به سلامت متابولیک شما کمک کند. نتایج یک مطالعه که در سال 2016 در نشریه Nutrients منتشر شد، نشان داد که مصرف کوتاه مدت و بلند مدت جو دوسر اثرات چشمگیری بر کنترل قند خون بالا، کاهش چربی های خون و کاهش وزن دارد.

زمانی که جو دوسر مصرف می کنید، از افزودن شکر پرهیز کنید. به جای شکر می توانید از استویا، عسل یا ادویه هایی مانند دارچین برای بهبود عطر و طعم استفاده کنید. همچنین، می توانید مغزهای خوراکی و میوه ها را به وعده جو دوسر خود اضافه کنید.

ماست یونانی

یکی دیگر از گزینه های خوبی که برای کاهش وزن می توانید مد نظر قرار دهید، ماست یونانی است. این ماست حاوی باکتری های پروبیوتیک است، که می توانند عملکرد روده را بهبود ببخشند و این شرایط در برابر التهاب و مقاومت به لپتین، محرک هورمونی اصلی چاقی، از شما محافظت می کند.

محتوای بالای پروتئین در ماست نیز به احساس سیری بلند مدت و مهار گرسنگی به واسطه پایدار نگه داشتن سطوح قند خون کمک می کند.

همچنین، محتوای بالای کلسیم موجود در ماست یونانی از فرآیند کاهش وزن به واسطه کمک به چربی سوزی بیشتر پشتیبانی می کند.

پاپ کورن هواپز شده

اگر به مصرف پاپ کورن علاقمند هستید، به جای نمونه های تجاری حاوی نمک یا کره و پنیر، پاپ کورن هواپز شده در خانه را امتحان کنید و آن را با ادویه ها مختلف ترکیب کنید. این گزینه نه تنها ارزان‌تر است، بلکه به کاهش وزن نیز کمک می کند.

یک فنجان پاپ کورن ساده هواپز شده حاوی کالری بسیار کمی است و از مقدار فیبر خوبی سود می برد، که می تواند احساس سیری را برای مدت زمانی طولانی‌تر در شما حفظ کند. پاپ کورن هواپز شده حاوی مقادیر اندک از ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، ویتامین A، فسفر، روی، منگنز، آهن و مس است.

هر زمان که احساس گرسنگی می کنید می توانید مقداری پاپ کورن هواپز شده را مصرف کنید و احساس سیری را بدون افزودن مقادیر زیاد کالری حفظ کنید.

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از میوه هایی است که می توانید برای کاهش وزن در رژیم غذایی خود جای دهید. گریپ فروت سرشار از ویتامین C، فیبر و آب است که به کاهش وزن کمک می کنند. ویتامین C اثر مستقیم بر سوخت و ساز دارد، که برای چربی سوزی اهمیت دارد.

گریپ فروت کالری کمی دارد و می تواند به احساس سیری در بلند مدت کمک کند. افزون بر این، این میوه سرشار از ویتامین های A، B6، پتاسیم، فولات، تیامین، کلسیم، آهن، مس، فسفر و منیزیم است.

سیب

مصرف روزانه سیب نه تنها می تواند از مراجعه شما به پزشک پیشگیری کند، بلکه در کنترل وزن بدن نیز می تواند نقش داشته باشد.

جدا از محتوای کالری کم، سیب سرشار از فیبر است، که به معنای احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر و پیشگیری از پرخوری است. افزون بر این، آنتی اکسیدان های موجود در سیب ممکن است سوخت و ساز شما را تقویت کنند، که برای خلاص شدن از شر چربی ذخیره شده در بدن اهمیت دارد.

همچنین، سیب حاوی مواد مغذی مهمی از جمله ویتامین C، ویتامین های B، کلسیم، پتاسیم و فسفر و فاقد چربی یا کلسترول است.

هر زمان که بین وعده های غذایی خود احساس گرسنگی می کنید می توانید با مصرف یک عدد سیب گرسنگی خود را کنترل کنید. از آنجایی که بیشترین میزان مواد مغذی سیب در پوست این میوه است، در صورت امکان میوه را به همراه پوست مصرف کنید.

چای سبز

اگر به نوشیدن قهوه عادت دارید و قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، زمان آن فرا رسیده است تا این عادت خود را ترک کرده و نوشیدن چای سبز را جایگزین آن کنید. چای سبز گزینه ای به مراتب سالم‌تر از قهوه محسوب می شود و حتی از کاهش وزن نیز پشتیبانی می کند.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها است، که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند. همچنین، کاتچین های موجود در چای سبز ذخیره چربی شکمی را مهار کرده و به کاهش وزن سریع کمک می کنند.

اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجات مقرون به صرفه ای است که می توانید برای کاهش وزن در رژیم غذایی خود جای دهید. این سبزی سبز برگ از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

اسفناج از محتوای کالری و کربوهیدارت کم برخوردار بوده و حاوی مواد مغذی و فیبر برای ایجاد احساس سیری در انسان است. اسفناج می تواند حجم وعده های غذایی شما را بدون افزایش کالری بیشتر سازد.

کلسیم موجود در اسفناج نیز به فرآیند چربی سوزی کمک می کند.

اسفناج را می توانید به روش های مختلف مانند استفاده در سالاد، آب میوه، آب سبزیجات، اسموتی های سبز یا سوپ به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

حبوبات

حبوبات مواد غذایی سالمی هستند که می توانید به مقدار زیاد خریداری کرده و در رژیم غذایی روزانه خود از آنها استفاده کنید.

حبوبات سرشار از فیبر و پروتئین هستند. به عنوان مثال، یک کاسه لوبیای پخته می تواند شما را برای مدت زمانی طولانی سیر نگه دارد. همچنین، آنها دارای چربی کم یا بدون چربی و فاقد کلسترول هستند.

حبوبات از محتوای بالای آهن، منیزیم، پتاسیم و فولات نیز سود می برند. این مواد غذایی از شاخص گلیسمی پایین برخوردار هستند، که به معنای آن است کربوهیدات های موجود در آنها به طور قابل توجهی سطوح قند خون را افزایش نمی دهند.

پنیر کاتیج

پنیر کاتیج دارای مزه ای شیرین و تازه است و همانند محصولات لبنی دیگر از محتوای بالای پروتئین سود می برد، که به کسب احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر کمک می کند. محتوای بالای کلسیم نیز به فرآیند چربی سوزی کمک می کند.

افزون بر این، پنیر کاتیج حاوی ویتامین A، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سلنیم و روی است.

هویج

هویج یک ماده غذایی خوب برای حفظ سلامت چشم ها محسوب می شود، اما آن را می توانید برای کمک به کاهش وزن نیز در رژیم غذایی خود جای دهید.

به واسطه محتوای بالای فیبر و آب، هویج می تواند احساس سیری را تقویت کرده و از مصرف کالری اضافی جلوگیری کند.

هویج منبع خوبی برای بتا-کاروتن، ویتامین K، پتاسیم و آنتی اکسیدان نیز است.

شما می توانید از هویج به عنوان یک میان وعده سالم بین وعده های غذایی اصلی خود استفاده کنید.



لینک منبع

مطلب کاهش وزن را با این خوراکی‌های ارزان قیمت تجربه کنید! در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :کاهش وزن را با این خوراکی‌های ارزان قیمت تجربه کنید!
http://mofidestan.ir/%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%88%d8%b2%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%a7%da%a9%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d9%82%db%8c/

آخرین ویرایش: - -

جمعه 16 آذر 1397 08:51 ق.ظ
Whats up this is somewhat of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG
editors or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding
expertise so I wanted to get advice from someone with experience.
Any help would be greatly appreciated!
پنجشنبه 15 آذر 1397 09:23 ب.ظ
Hi there, just wanted to mention, I loved this article.
It was funny. Keep on posting!
پنجشنبه 15 آذر 1397 09:14 ب.ظ
Your style is so unique compared to other folks I've read stuff from.
Thanks for posting when you've got the opportunity, Guess I'll
just book mark this site.
پنجشنبه 15 آذر 1397 07:44 ق.ظ
Great information. Lucky me I came across your website by accident (stumbleupon).
I've book marked it for later!
پنجشنبه 15 آذر 1397 05:54 ق.ظ
I'm not sure why but this weblog is loading extremely
slow for me. Is anyone else having this problem
or is it a problem on my end? I'll check back later on and see
if the problem still exists.
پنجشنبه 15 آذر 1397 05:44 ق.ظ
I'm not sure why but this blog is loading incredibly
slow for me. Is anyone else having this issue or is it a issue on my end?
I'll check back later and see if the problem still exists.
پنجشنبه 15 آذر 1397 04:22 ق.ظ
We stumbled over here by a different website and thought I should check things out.
I like what I see so now i am following you.
Look forward to finding out about your web page yet again.
پنجشنبه 15 آذر 1397 02:41 ق.ظ
Have you ever considered writing an e-book or guest authoring on other websites?
I have a blog centered on the same topics you discuss and would love to have you
share some stories/information. I know my audience would appreciate your work.
If you are even remotely interested, feel free to send me
an email.
پنجشنبه 15 آذر 1397 02:26 ق.ظ
Hello, Neat post. There's an issue along with your website in internet explorer,
would test this? IE nonetheless is the marketplace chief and a good part
of folks will leave out your magnificent writing because
of this problem.
پنجشنبه 15 آذر 1397 02:26 ق.ظ
Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it.
Look advanced to more added agreeable from you!
However, how can we communicate?
پنجشنبه 15 آذر 1397 02:23 ق.ظ
Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to
say that I have really enjoyed surfing around your blog posts.
After all I will be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!
پنجشنبه 15 آذر 1397 01:28 ق.ظ
This is really interesting, You are a very skilled blogger.
I've joined your rss feed and look forward
to seeking more of your wonderful post. Also, I have shared your site in my social networks!
پنجشنبه 15 آذر 1397 01:09 ق.ظ
Incredible! This blog looks exactly like my old one!

It's on a completely different topic but
it has pretty much the same layout and design. Superb choice
of colors!
چهارشنبه 14 آذر 1397 12:31 ب.ظ
I have been browsing online greater than three hours nowadays, yet I
by no means found any attention-grabbing article like yours.

It's pretty price enough for me. In my opinion, if all webmasters
and bloggers made just right content as you probably did,
the net will likely be much more useful than ever before.
چهارشنبه 14 آذر 1397 05:42 ق.ظ
You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand.
It seems too complex and extremely broad for me. I am looking forward for your next post,
I'll try to get the hang of it!
چهارشنبه 14 آذر 1397 05:35 ق.ظ
Why people still use to read news papers when in this technological globe everything is presented on web?
چهارشنبه 14 آذر 1397 05:28 ق.ظ
First off I want to say terrific blog! I had
a quick question in which I'd like to ask if you don't mind.
I was curious to know how you center yourself and clear your head before writing.

I've had a difficult time clearing my thoughts in getting my ideas
out there. I do take pleasure in writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are generally wasted just trying
to figure out how to begin. Any ideas or hints? Appreciate it!
چهارشنبه 14 آذر 1397 05:20 ق.ظ
Hi, I log on to your new stuff on a regular basis.

Your story-telling style is witty, keep it up!
چهارشنبه 14 آذر 1397 05:15 ق.ظ
Hi there friends, nice article and nice arguments commented here, I am really enjoying by these.
چهارشنبه 14 آذر 1397 05:14 ق.ظ
I do not know whether it's just me or if everybody else experiencing problems with your blog.
It seems like some of the text in your content are running off the screen. Can somebody else please comment
and let me know if this is happening to them as well?
This might be a issue with my internet browser because I've had this happen previously.
Thank you
چهارشنبه 14 آذر 1397 05:05 ق.ظ
Thanks on your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you are a great author.I
will be sure to bookmark your blog and may come back in the foreseeable future.
I want to encourage you to continue your great
writing, have a nice morning!
چهارشنبه 14 آذر 1397 04:16 ق.ظ
This post is invaluable. When can I find out more?
چهارشنبه 14 آذر 1397 03:35 ق.ظ
I'd like to find out more? I'd like to find out more details.
چهارشنبه 14 آذر 1397 03:14 ق.ظ
Hi friends, fastidious paragraph and good arguments
commented here, I am actually enjoying by these.
چهارشنبه 14 آذر 1397 03:13 ق.ظ
Excellent pieces. Keep posting such kind of info on your blog.
Im really impressed by your site.
Hello there, You've performed an incredible job. I will certainly digg it and in my view recommend to my friends.
I am confident they'll be benefited from this web site.
چهارشنبه 14 آذر 1397 03:11 ق.ظ
Great goods from you, man. I've understand your stuff previous to and you're just extremely great.

I really like what you have acquired here, certainly like what
you're saying and the way in which you say it.
You make it enjoyable and you still take care of to keep it
sensible. I can not wait to read far more from you.
This is really a tremendous site.
چهارشنبه 14 آذر 1397 03:00 ق.ظ
Great web site you've got here.. It's hard to find excellent writing like yours
these days. I honestly appreciate individuals like you!
Take care!!
چهارشنبه 14 آذر 1397 02:37 ق.ظ
What's up colleagues, how is everything, and what you desire to say regarding this
article, in my view its really remarkable for me.
چهارشنبه 14 آذر 1397 02:32 ق.ظ
Thank you for sharing your thoughts. I really appreciate your efforts and I will be waiting for
your next write ups thanks once again.
چهارشنبه 14 آذر 1397 02:31 ق.ظ
Hi there to every one, the contents present at this website are really amazing for people
knowledge, well, keep up the good work fellows.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نمایش نظرات 1 تا 30